SEO ti nije SJEO?
Ako imaš svoj blog/web i objavljuješ na njemu, sigurno si nekad čuo/la za SEO.
No, što je to SEO? To je skraćenica od Search Engine Optimization. Iliti laički: prilagodba za tražilice, tj. tu prvenstveno mislimo na Google, jer većina ljudi pretražuje preko Googlea. (iliti ulizivanje Googleu da tvoj web završi među prvima kad netko pretražuje pojam iz tvog poslovanja, npr. psihotearpeut Rijeka)
Pa kakve sad to veze ima s tvojim tekstovima?
Velike!
Zamisli da napišeš super tekst o tome kako povećati prodaju.
I objaviš taj tekst.
Guglaš “kako povećati prodaju”, no tvoja web stranica se nigdje ne prikazuje.
Možda se pitaš je li uopće objavljen.
Je, no ako nije odrađen SEO tog teksta, on se gotovo nikad neće pojaviti među prvim rezultatima na Googleu i to je prava šteta.
Toliko utrošenog truda, znanja i ljubavi, da na kraju nitko to ne pročita.
Tugica.
Kako započeti sa SEO-m?
Pa kako onda odraditi taj famozni SEO, gdje se to radi, kako uopće započeti?
Evo par savjeta za SEO za početnike:
Kad objavljujem neki tekst (poput ovoga) to ima dvije faze:
- 1. Kreativni dio: prvo se fokisiram na sadržaj. A to znači da prvo napišem tekst na neku temu.
2. Tehnički dio: a to je obrada tog teksta, što znači da ispravljam gramatčke greške, dijelim tekst u dijelove (cjeline) i svakome određujem podnaslov. Nakon toga prelazim na SEO.
A to znači da obraćam pažnju na ova pravila:
- tekst ima ključnu riječ
- ključna riječ je u naslovu i podnaslovu
- ključna riječ se pojavlujeu određeni broj puta u tekstu (ovisno o duljini teksta, oko 1-3% svih riječi)
- tekst ima fotografiju koja ima ključnu riječ u naslovu
- tekst ima unutarnje i vanjske linkove
- tekst ima minimalno 600 riječi
Sve ove stvari detaljnije sam objasnila u “SEO check listi” koju možeš preuzeti prijavom ma moj newsletter ovdje.
Rekla bih da je to zaista dovoljno za početak. Za poboljšati trenutnu SEO poziciju svoje web stranice.
No, imaj na umu da se rezultati SEO optimizacije vide tek nakon 3-6 mj. Što znači da neki tvoj tekst, koji ćeš sada urediti po SEO pravilima, neće odmah iskočiti na prvoj stranici. Bit će potrebno neko vrijeme da Google shvati da se na tvom webu događaju dobre promjene, da pišeš za svoje ljude, da pišeš po SEO pravilima i da pišeš korisne tekstove.
Što više takvih tekstova objaviš i što ih više međusobno isprepleteš s linkovima, to će Google dobiti veći i jači signal da gura tvoju stranicu prema vrhu. To ne znači da trebaš objavljivati svaki dan, jer ovo nije Instagram. Google voli sadržaj, ali prije svega kvalitetan sadržaj. Što znači da kod njega vrijedi pravilo: kvaliteta, a ne kvantiteta.
Broj riječi u tekstu
Iako je napisano da je broj riječi u tekstu minimalno 600, imaj na umu da je poželjno da tekstovi koji će biti temeljni na tvom blogu/webu, oni koji će predstavljati glavne teme tvog biznisa, budu 1000+ riječi ili čak 1500+ riječi. Takvi se tekstovi pripremaju i pišu danima, stoga si nemoj stvarati pritisak da ih moraš objaviti odmah sad i to jako puno njih.
Polako.
Jedan po jedan i rezultat će doći.
Ovo je SEO za početnike. A ako nemaš vremena baviti se sa SEO-m, javi mi se da vidimo kako možemo unaprijediti SEO tvoje stranice i dovesti ti nove posjetitelje (a sutra kupce/klijente).
Ako želiš brend fotografije koje će krasiti tvoje tekstove, javi mi se da ih napravimo i poboljšamo vizualni dojam tvoje stranice.