Prednosti bloga ili weba u današnjem brzom i instant svijetu nisu lako uočljive. Naime, blog se smatra možda i zaostalim načinom obraćanja čitateljima, no daj mu još jednu šansu. Pročitaj ovaj tekst i dopusti mi da te razuvjerim.
Blogovi su se pojavili devedesetih godina kao vrsta elektronskog dnevnika, gdje su njihovi autori uglavnom govorili o svemu što im se u jednom danu dogodilo. Dijelili su s drugima svoje stavove i ideje, zanimljive trenutke, ali i izazove s kojima se suočavaju.
Pisali su bez prethodno osmišljenog plana ili ideje da bi im taj blog, osim zabave, mogao donijeti nešto više.
Što je blog?
Sama riječ blog nastala je od riječi “weblog” ili “web-log” tj. web stranica koja se redovito ažurira novim sadržajem.
Dakle, to je web stranica, koja se bavi pisanjem sadržaja iz jedne ili više odabranih tema. Sadržaj se piše u obliku blog postova. Oni se objavljuju redovito i uz popratne fotografije. U njima autor pokušava odgovoriti na neka pitanja iz svoje niše, educirati ili informirati čitatelje.
Kasnije, s pojavom društvenih mreža, ovakva vrsta pisanja i objavljivanja postaje sve manje popularna. Konzumenti sadržaja sve se više okreću kraćim i bržim formama, poput Instagram postova, reel videa, i sl.
No, kako to obično biva, došlo je do zasićenja te se u zadnje vrijeme dogodio svojevrsni “twist”. Naime, društvene mreže postaju sve opterećenije, a blog se sve više vraća na mjesto koje mu pripada.
Mnogi konzumenti sadržaja zasitili su se tih kratkih i površnih formata sadržaja i traže nešto dulje, kvalitetnije, dublje. Nešto što će u potpunosti odgovoriti na njihovo pitanje, za razliku od videa koji traje 15 sekundi i ide jedan za drugim bez nekog smisla i redoslijeda.
Baš sada i baš zbog toga svatko tko gradi svoj biznis (ali i razmišlja o blogu kao hobiju) trebao bi razmisliti o stvaranju svog bloga.
Neke od najznačajnijih prednosti bloga nad društvenim mrežama su:
1. SADRŽAJ:
- duljina i format su neograničeni (npr. post na IG-u je ograničen brojem slova). Možeš pisati duuuuuuge tekstove, a Google voli da su što opsežniji. Google voli sadržaj (i tekstove od 1500+ riječi. Pravi mali raj za sve nas koji volimo pisati i ne volimo da nas se ograničava). Što se tiče formata, na blog se može staviti i tekst i fotografija i video… bez ograničenja u dužini, količini i trajanju (npr. nema carousel posta s ograničenjem od 10 slide-ova).
2. VIDLJIVOST:
- blog se pojavljuje na tražilicama kao što su Google, Yahoo ili Bing. A to znači, da ako je tekst dobro optimiziran za tražilice (tzv. SEO), naši tekstovi će se rangirati prema vrhu. A to znači veću vidljivost našeg bloga/weba, tj. više ljudi može saznati za nas i naš biznis. A tko to ne želi? Da, i postovi na društvenim mrežama se mogu podijeliti i tako povećati našu vidljivost. No, treba pitatu samu sebe, kada te interesira neka bitna stvar, npr. radno vrijeme dućana, recept za brzi kolač od čokolade, koliko iznosi porodiljna naknada… hoćeš li te pojmove upisivati u Google ili na Instagramu?
3. PERSONALIZACIJA:
- možeš izabrati boje, fontove, teme… Za sve to postoji besplatna opcija, sasvim solidna, no s vremenom možeš odabrati i neku plaćenu temu (koja se plaća cca 50 eur godišnje).
4. LEVEL UP:
- Na svom blogu/webu možeš dodavati izbornike i podizbornike po želji (npr. Naslovnica / O meni / Usluge – pisanje – fotkanje… / Kontakt / Blog /Webshop / … Sve u skladu s tvojim biznisom ili hobijem, sve po tvojoj želji.
5. AUTONOMIJA:
- blog je u tvom vlasništvu i ne može nestati preko noći (poput IG-a i FB-a koji padnu s vremena na vrijeme ili zablokiraju u trenutku lansiranja usluge)
- ne ovisiš o ničijem algoritmu, nego radom na svom sadržaju pokazuješ tražilicama o čemu se radi na tvom blogu, zašto bi Google trebao izbacivati baš tvoju stranicu kada netko pretražuje neki pojam poput “najfiniji brownie”
- imaš svoje linkove koje možeš dijeliti gdje god poželiš i koje mogu otvarati i oni koji nemaju društvene mreže (nemaju svi ljudi Facebook, a još veći broj ljudi nema Instagram. O TikToku da ne pričamo). Na Google-u pretražuju (skoro) svi.
- nema ukidanja ili zabrane korištenja profila preko noći, zato što nas je netko lažno prijavio da radimo xy stvari.
6. ZAJEDNICA:
- iako se zajednica gradi i na društvenim mrežama, ona se okuplja i vodi na blogu. Tj. na blogu se mogu kreirati newsletteri, pretplate / membership, neki dodatni bonusi za najvažnije članove naše zajednice (naše ljude). Tu ih možemo voditi kroz razne teme i podteme (npr. recepti – slano – slatko ILI Biznis – usluge – fotografiranje), kako god mi odlučimo kreirati putovanje naših posjetitelja.
7. ZARADA:
- blog sam po sebi može direktno donositi zaradu, putem reklama, affiliate marketinga, itd. No, može i indirektno, tako što ćemo na njemu prodavati npr. naše usluge fotografiranja ili pak vijence koje izrađujemo.
8. BONUS:
- mjesto na kojem upoznaješ ljude slične sebi i shvatiš da nisi jedini čudak. Neprocjenivi su trenuci u kojima ti se netko javlja: “Hej Tea, pročitala sam tvoj tekst o XY i skroz sam se prepoznala u njemu.”. Mi ljudi često mislimo da smo sami u nečemu, da samo mi volimo palačinke koje ćemo istovremeno namazati i s nutellom i s pekemzom od šljiva, no zapravo, kada počnemo dijeliti neke svoje čudnovatosti, shvatimo koliko nas puno ima. I jako nam je drago da se možemo povezati sa sebi sličnima, da nas netko razumije.
- ako imaš biznis i blog uvrstiš na svoju web stranicu, tekstovima na njemu pozicioniraš se kao stručnjak za svoju temu. A priznat ćeš da je puno lakše na učestala pitanja odgovoriti s nekoliko kvalitenih i potpunih tekstova, nego da svakome odgovaraš na ista pitanja svaki put kad ti ih postavi.
9. ANALITIKA
- na blogu nema kupovanja lažnih pratitelja. Sam Google i njegova Google Analitika reći će nam koji je naš sadržaj najtraženiji, čega naša publika želi više, koliko ljudi je došlo na našu stranicu svakoga dana, što su klikali, koliko dugo su bili na stranici, itd. Hrpa je korisnih informacija koje mogu usmjeriti naš daljni razvoj bloga, a možda i (potenacijalnog) biznisa.
Prednosti bloga nad društvenim mrežama su velike, no treba nagalasiti da su blog, web i društvene mreže dio digitalnog marketinga i kao takvi najbolje daju rezultate kada su povezani i upućuju jedni na druge. Jednom sam čula izjavu: “Treba ti platforma, da izgradiš platformu”. Tj. kad imaš izgrađenu jednu platformu, iskoristi ju da izgradiš drugu. Npr. ako već imaš izgrađenu jednu društvenu mrežu kao što je Instagram, iskoristi ju i preusmjeri svoje ljude na blog/web.
Jer blog/web daje trajnu vrijednost i radi za tebe čak i onda kada ti nisi tu.
Ako želiš sama pokrenuti svoj blog ili web, baci oko na moj nasnimljeni online program “Pokreni svoj blog/web”. Jednostavan, vođeni program za tebe, bez da imaš ikakvo prethodno znanje o domeni, hostingu, WordPress-u i ostalome.
Tvoja Tea
[…] pokrenuti blog je pitanje kojeg često dobivam. A s obzirom na to da odgovor na to pitanje nije kratak, pokušat […]