kako-zapoceti-tekst
Biznis

Kako započeti tekst – 5 koraka za pisanje tekstova bez puno muke

Kako započeti tekst muči mnoge koji sjednu za prazan list papira (fizičkog ili digitalnog) i ne znaju od kuda krenuti. Taj prvi korak čini se kao najteži. Jer nakon prve rečenice svaka sljedeća kao da dolazi sama od sebe.

S obzirom na to da sam se i sama često nalazila u tom problemu s vremenom sam razvila tehniku “samo kreni”.

Kako tehnika “samo kreni” pomaže u tome kako započeti tekst?

1.Nacrt teksta

Radi se o tome da prvo napišeš nacrt teksta. A to znači da izbaciš na papir (digitalni ili pravi) sve misli i ideje oko toga. Samo pišeš, rečenicu za rečenicom. Ne razmišljajući o tome što će biti na početku teksta, a što na kraju.

U ovom stadiju je jako važno da ne uređuješ gramatiku, da se ne baviš ispravljanjem onoga što Word ili g-docs crveno podcrtavaju,  da se ne baviš dodavanjem fotografija, vizuala…, samo piši sve što ti padne na pamet. 

Ispiši sve ideje koje bi htjela podijeliti s drugima, informacije koje bi htjela prenijeti, poruke koje bi htjela poslati… ne mora ništa biti povezano, samo piši jer započeti tekst je najteži posao. Uređivanje guši kreativnost i prekida tok misli. Uređivanjem se baviš u sljedećem koraku. Tekst uvijek treba pisati u Wordu ili google docsu, nikako ne direktno u web stranici, jer se može dogoditi da stranica ne spremi tekst, da ostaneš bez baterije, bez struje, tj. bez svog mukotrpnog rada.

kako-zapoceti-tekst

Ni sam naslov ne treba napisati na početku, iako on stoji iznad teksta. U redu je imati neku temu teksta, neku ideju oko koje ćemo razviti tekst. No, konačan naslov je najbolje napisati nakon što završimo tekst. Ili ako nam tijekom pisanja teksta dođe genijalna ideja za naslov (što obično i dođe kada ne forsiramo osmišljavanje naslova i prije nego smo počeli pisanje teksta). Uvijek treba imati na umu da u naslov stavimo našu ključnu riječ.

Tek nakon što napišemo sve svoje ideje i misli, idemo na drugi korak, a to je:

2.Uređivanje teksta

Kada napišemo tekst, vidjet ćemo koje rečenice i paragrafe trebamo spojiti i prebaciti. Vidjet ćemo kako grupirati određene misli i ideje te kako odrediti podnaslove. U podnaslove je dobro dodati ključnu riječ, no ne treba pretjerivati. Tj. ne treba ju staviti u svaki podnaslov, pogotovo ako zvuči skroz neprirodno. Osjeti se kada je isforsirano samo radi SEO optimizacije.

Tek u ovom dijelu se bavimo ispravljanjem pravopisnih grešaka (ono što Word i google docs podcrtavaju crvenom bojom). 

Ako vidimo da je tekst predugačak, možemo neki dio:

3. Ostaviti za drugi tekst

Ovo se često događa kada počnemo pisati o nekoj temi, pa naše znanje ode dosta u širinu i počne obuhvaćati razne teme. Tada je dobro podsjetiti se koja je tema našeg teksta,  a sve druge teme koje nam se pojave dobro je zapisati u neku tablicu ili dokument u kojem vodimo ideje za naše objave. Preporučujem da vodiš takvu tablicu, kako ne bi ponavljala tekstove na istu temu i kako bi mogla voditi evidenciju oko korištenja ključnih riječi. Ako ti treba gotova tablica, slobodno mi se javi na e-mail tea@mamika.hr i rado ću ti poslati svoju.

Savjet plus: Svaki tekst ubaci na stranicu www.ispravi.me kako bi ti ona ispravila neke gramatičke ili druge greške.

kako-zapoceti-tekst

Kada uredimo tekst i što se tiče strukture i gramatike, prelazimo na kraj tj. na to:

4. Kako završiti tekst

Razmisli o tome s čime želiš završiti tekst, s kojom porukom, kojim zaključkom? Neka budu 2-3 rečenice o tome što se izrađivalo u tekstu, plus tvoj zaključak o temi.  A nakon toga dodaj CTA: što želiš da čitatelji naprave nakon što pročitaju tvoj tekst? Primjer: zaprate te na društvenim mrežama, preuzmi freebie, prijave se na online program, prijave se na rad 1:1, kupe proizvod ili uslugu, prijave se na newsletter, dođu na free webinar… bilo što što je povezano s temom, a odnosi se na ono što trenutno prodaješ (ili čega želiš više). Preporučuje se da se tekst završi sa samo jednim CTA kako ne bismo zbunili čitatelja ili doveli da u situaciju da se zbuni jer ne zna što odabrati, pa onda ne odabere nijedno jer mu bude svega previše.

Kada je tekst gotov i spreman za objavu, postoji još jedna “sitnica”, a to je:

5. Uređivanje po SEO pravilima.

Za to sam pripremila jednostavnu “SEO CHECK-LISTU” koju možeš preuzeti prijavom na moj newsletter.

Nadam se da će ti ovaj tekst o tome kako započeti tekst pomoći u pisanju tekstova. No, ako ti je pisanje i dalje bauk ili se jednostavno ne želiš baviti s time, pogledaj kako ti moje usluge SEO pisanja mogu pomoći u boljem pozicioniranju tvog weba na Googleu.

Možda vam se svidi i...

Popularno...

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)